• 09337127002
  • rlac.ir
  • شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۵
چگونه بنگاه های ساده راه اندازی کنیم؟
چگونه بنگاه های ساده راه اندازی کنیم؟

چگونه بنگاه های ساده راه اندازی کنیم؟

تاسیس یک استارت آپ کار سختی است. در بحبوحه شلوغی ها، هیجان و زرق و برقی که این روزها در توصیف کارآفرینی وجود دارد، این یک واقعیت است. شما نیاز دارید:
• با بازیگران ترازاولی که رویکرد، ارزش ها، ماموریت، اهداف و روابط احساسی را با شما به اشتراک می گذارند، اما مهارت ها و دانش تکمیلی برای شکل دهی به تیم هسته ای شما را در اختیار دارند، کار کنید.
• مطمئن شوید از نردبان مناسب بر روی دیوار مناسب بالامی روید؛ یعنی باید بازار رو به رشد مناسب را شناسایی کرده و هدف قرار دهید.
• از طریق محصول و یا خدمات نوآورانه خود، ارزش اساسی به مشتریان بدهید.
• خودتان را در صحنه رقابت متمایز کنید، در ضمن اینکه به یاد دارید خودتان و تیم تان در خدمت چه کسانی هستند.
• همواره نوآوری داشته باشید.
به عنوان موسس یک شرکت تنها یک شغل ندارید، بلکه مسوولیت ده ها کار با شما است: رهبری تیم، استخدام کننده، تولیدکننده محصول، بازاریاب، فروشنده، جذب مشارکت، تامین کننده مالی، مدیر، برگزارکننده جلسات، ایجادکننده تغییر، ریسک کننده، نگهبان و تامین کننده وسایل محیط کار. این لیست همچنان ادامه دارد. علاوه بر همه اینها باید فردی سازگار و منعطف باشید، ارتباطات فروتنانه و در ضمن محکمی داشته باشید، سریع یاد بگیرید، فرآیندهای کسب وکار مهم را اجرایی کنید و نقش های اجرایی را با هدف و تمرکزی مشخص دائما در برنامه داشته باشید. اگر این طور نباشد، موفقیت تنها یک امید واهی و یک تجربه فانی خواهد بود. به یاد داشته باشید که ایده های بزرگ در خانه شما نمی آیند، بلکه خودتان باید پیگیر آنها باشید.
اگر کارآفرین بودن کار سختی است، کارآفرین جوان بودن دشوارتر است. موسسان جوان که نسبت به همتایان مسن تر خود تجربه بسیار کمتری دارند، باید برای انجام همه کارهایی که در بالاگفته شد، آماده باشند و این در شرایطی است که دیگر افراد کهنه کار فعال در کسب وکار، از جمله مشتریان احتمالی، شرکا، کارمندان و سرمایه گذاران داوطلب در مورد کار آنها تردید دارند. کارآفرینان جوان که روی مشکلات مبهم کار می کنند، با مغایرت های بزرگی روبه رو می شوند، اما آنهایی که موفق هستند، ارزش فراوانی به کسب وکار خود اضافه می کنند یا حتی در ساخت دنیای آینده تاثیرگذارند.
مجله فوربس به تازگی مجموعه ای از کارآفرینان جوان و شرکت های آنها را مورد بررسی قرار داده است. در اینجا ۱۲ بنگاهی که احتمال موفقیت بالایی در آینده دارند، به همراه موسسان جوان آنها را معرفی می کنیم:
۱) Chalk.com
مجموعه اپلیکیشن های بهره وری برای معلمان است که کاربردی مشابه برنامه های مایکروسافت آفیس برای آنها دارد. این مجموعه که در بیش از ۲۰ هزار مدرسه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته، مشکلات برنامه ریزی درسی، ارزیابی و تعامل را حل کرده و با تسهیل آموزش شخصی و تحریک موفقیت دانش آموزان، دردسرهای معلمان را مرتفع می کند. ویلیام زو، مدیرعامل و از موسسان Chalk.com می گوید: «من همیشه فکر می کردم معلمی شغل راحتی است. فکر می کردم معلم ها یک کتاب آموزشی در دست می گیرند و از روی آن درس می دهند و در ضمن ۳ ماه در سال را هم تعطیل هستند. این تفکر وجود داشت تا زمانی که با معلم های دبیرستان خودم ملاقات کردم و فهمیدم آنها با حجم کاری زیادی دست و پنجه نرم می کنند و درگیر برنامه ریزی درسی، ارزیابی و انضباط دانش آموزان هستند و به جز آن باید پاسخگوی والدین عصبی و قوانین بوروکراتیک اداری هم باشند. در دو مورد آخر کاری نمی توانستم بکنم، اما برای تسهیل وظایف روزانه آنها طراحی Chalk.com را شروع کردم.»
۲)Clef
برنن براین، مدیرعامل و از موسسان Clef ادعا می کند: «Clef رمز عبور را از بین می برد و روشی امن تر و آسان تر برای ورود به سایت های بدون استفاده از رمز عبور است. به این صورت که ما به جای هر چیز دیگری که لازم است کاربر حفظ یا تایپ کند، شماره تلفن او را شناسایی می کنیم. در حال حاضر Clef این قابلیت را برای بیش از ۴۰ هزار سایت فراهم کرده و به سرعت در حال رشد است.
۳)Codie
یک روبات اسباب بازی و اپلیکیشنی است که برای نوجوانان طراحی شده است. آموزش برنامه نویسی خارج از کلاس های سنتی تبدیل به یک صنعت شده، چرا که سازمان ها – چه انتفاعی و چه غیرانتفاعی – برای انجام این کار خیز برداشته اند.
آدام لیپز، مدیرعامل و از موسسان Codie در این زمینه توضیح می دهد «تکنولوژی پیرامون ما را فراگرفته و بسیار مهم است که کودکان علاوه بر دیجیتالی خواندن، دیجیتالی نوشتن را نیز یاد بگیرند. اسباب بازی های آموزشی در بازار وجود دارند، اما فاقد قابلیت کافی برای کمک به کدنویسی کودکان و نوجوانان هستند. ما می خواهیم ابزار بهتری ایجاد کنیم که الگوهای کدنویسی واقعی را به آنها می آموزد و Codie چیزی شبیه «لگو» برای معماران است.
۴)Colatris
وقی یک اپلیکیشن وارد عرصه جهانی می شود، باید با فرهنگ ها و زبان های هدف جدید سازگار شود و Colatris این کار را برای اپلیکیشن های موبایل انجام می دهد. این فرآیند که «محلی سازی» نام دارد، از نظر خدمات پرداخت شده، استفاده از منابع داخلی و زمان ورود به بازار، بسیار گران تمام می شود. Colatris به تیم ها این توانایی را می دهد که تجربیات چندزبانه ارائه کرده و بازار رو به رشد و جهانی موبایل را هدف قرار دهند.
آج سیهلا، مدیرعامل و موسس Colatris می گوید: «ماموریت ما این است که برای اپلیکیشن های بسیار خوب، صرف نظر از اندازه تیم یا منابعی که صرف می شود، اثر جهانی درنظر بگیریم. Colatris موانع زبانی برای اپلیکیشن های موبایل را از میان برمی دارد. تکنولوژی تاثیرگذار باید برای هر زبان بیگانه ای کارآیی موثر داشته باشد.
۵)Dosed
افرادی که دیابت دارند همواره در حال تخمین اطلاعات تغذیه ای هستند و بارها اتفاق افتاده که در اندازه گیری دوز انسولین مورد نیاز خود دچار محاسبات غلط شده اند. شرکت Dosed با یک معادله، تخمین ها و محاسبات ریاضی را انجام می دهد، اطلاعات دقیق تری فراهم می کند و ریسک خطای انسانی را از بین می برد. Dosed یک راه حل موبایل است که هدف آن ایجاد انقلابی در مدیریت دیابت نوع یک و تعیین دوز انسولین مورد نیاز برای آن است.
دنیل فاین، موسس و مدیرعامل Dosed می گوید: «برادرم در سن ۷ سالگی به دیابت مبتلاشد. تا به امروز علاوه بر یافتن راه حلی برای کنترل دیابت برای بیماران، بیش از ۹/ ۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده ایم.»
۶)Embr labs
این شرکت معتقد است دما یک مساله شخصی است و ماموریت آنها این است که کنترل دما را در اختیار خود افراد قرار دهند. اولین محصول Embr به نام Wristify، یک ترموستات شخصی است که به افراد کمک می کند با ایجاد دسترسی به گرما و سرمای مورد نظر خود، احساس راحتی داشته باشند. این محصول همچنین به کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها کمک می کند.
سم شیمز، از موسسان Embr می گوید «به دلیل اشتیاقی که به حفظ و کاهش اتلاف انرژی مورد نیاز در ساختمان ها داشتیم، روشی کشف کردیم که نشان می دهد دما نه تنها می تواند آسایش افراد را افزایش دهد، بلکه می تواند از نظر احساسی بر آنها اثر داشته باشد و در آرامش و بازیابی انرژی به آنها کمک کند. این راهکار را از داستان هایی مبنی بر شکایت افراد از ناتوانی در کنترل دما الهام گرفته ایم و معتقدیم محصول ما می تواند زندگی آنها را متحول کند.»
۷)Enplug
نرم افزار Enplug هرگونه نمایش دیجیتال (تلویزیون، بیلبورد و…) را از یک کانال ارتباطی یک طرفه و ساکن به نمایشی تعاملی و واقعی تبدیل می کند. بازار اپلیکیشن Enplug به کسب وکارها امکان می دهد بیشترین تنوع محتوای بازاریابی و تعهد را برای نمایش های خود استفاده کنند، از رسانه های اجتماعی گرفته تا اخبار و بسیاری اپلیکیشن های پیشرفته دیگر.
نانزی لیو، مدیرعامل Enplug می گوید «ماموریت ما این است که به پایگاه عملی برای رایانش عمومی تبدیل شویم؛ الگوی جدیدی که در حال تعریف آن هستیم تا پیشرفت های انقلابی وب را به دنیای فیزیکی بیاوریم. ارتباط اینترنتی موبایل به صورت بی سابقه ای در صفحات بسیار کوچک در دست کاربران اتفاق می افتد و تعاملات فیزیکی واقعی بین افراد را به حداقل می رساند. Enplug و رایانش عمومی ارتباطات بین افراد را بازسازی کرده و توسعه می دهد.»
۸)Fever Smart
یک سیستم نظارت دمای بدن است که به افراد امکان می دهد دمای بدن را به طور مداوم و از راه دور بسنجند. ویژگی پیشگیری کننده این سیستم باعث می شود کاربران بتوانند مسائل خطرناک مربوط به سلامتی را زودتر تشخیص دهند.
شرکت Fever Smart بعد از اینکه یکی از موسسان آن تحت شیمی درمانی قرار گرفت و نیاز بود دمای بدنش مرتب چک شود، از یک ایده به اینجا رسید.
۹)Grove Labs
شرکت Grove Labs معتقد است افراد در هر کجایی که هستند، حتی در مناطق سردسیر، می توانند برخی مواد غذایی سالم را خودشان پرورش دهند. سیستم غذایی فعلی جهان ناپایدار است، چون باعث فرسایش خاک می شود، آب را آلوده می کند، تاثیر قابل توجهی بر تغییرات آب و هوایی کره زمین دارد و عادات غذایی بد را ترویج می دهد. توانمندسازی افراد برای پرورش مواد غذایی سالم ایده بسیار خوبی هم برای کره زمین و هم برای خود افراد است.
گابه بلنکت، مدیرعامل و از موسسان شرکت Grove یادآوری می کند: «در آخرین سالی که در موسسه تکنولوژی ماساچوست درس می خواندیم، یکی از دوستانم یک باغچه خانگی درست کرده بود و سبزیجات و میوه های تازه و گیاهان خوراکی را در زمستان کشت می کردیم. ما می دانستیم که اگر بتوانیم این سیستم ها را برای زیبایی در خانه افراد طراحی کنیم و عنصر تکنولوژی را هم به آن اضافه کنیم تا رشد مواد غذایی آسان تر باشد، می توانیم دنیای سالم تر و پایدارتری داشته باشیم و در ضمن کسب وکار بسیار باارزشی برای خودمان ایجاد کنیم.»
۱۰)Oxie
می توان Oxie را اولین تصفیه کننده هوای هوشمند و پوشیدنی دانست. این وسیله به اندازه کافی نرم است تا زیر یقه لباس شما قرار گیرد و هوای اطراف را تصفیه کند. Oxie با تکنولوژی آیرودینامیک پیشرفته همراه است و طراحی زیبا و کارآمدی دارد تا کاربران را از آلودگی های ناشی از دود ترافیک، ریزگردها و میکروب ها حفظ کند.
سارا تولین، مدیرعامل و موسس Oxie می گوید: «Oxie زمانی متولد شد که در راه رسیدن به محل کارم ابری از دود اتوبوس مرا احاطه کرده بود. آلودگی هوا بزرگ ترین تهدید زیست محیطی برای بهداشت جهانی است که شیوع بیماری هایی مانند آسم را دامن می زند. بسیاری از بیماران در بند هزینه های تکرارشونده و عوارض جانبی داروها هستند که در مورد بسیاری از آنها می توان از این عوارض پیشگیری کرد. مصرف کنندگان Oxie می توانند با این وسیله خود را از گزند گرد و غبارها حفظ کنند.»
۱۱)VirtualU
این ابزار تکنولوژی مدل سازی انسانی سه بعدی را با فضای تناسب اندام تلفیق می کند، به طوری که افراد می توانند تغییرات بدنی خود را هنگام انجام کار به طور دقیق پیگیری کنند. اسکنر VirtualU دقت میلی متری دارد و به افراد امکان می دهد قد، وزن، نسبت قد و وزن، جرم بدن، درصد چربی، تراکم عضلات و محیط مجازی هر عضو بدن را با یک اسکن ۲۰ ثانیه ای اندازه بگیرند.
کارولین پو، مدیر و از موسسان Virtual U تصریح کرده: «این کار را با استفاده از داده های بزرگ انجام می دهیم. تصور کنید که می توانید یک مدل سه بعدی از خودتان را در گوشی تلفن ببینید و بدانید دقیقا در کدام قسمت بدنتان عضله بیشتری جمع می شود و در کدام قسمت چربی از دست می دهید. افراد دیگر مجبور نیستند ارزیابی های پیچیده برای جمع آوری اطلاعات در مورد سلامتی خود انجام دهند که هر کدام بیش از ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می برد. در نهایت، کاربران می توانند از این تکنولوژی برای اتخاذ تصمیم های هوشمند و دانستن سایز دقیق خود جهت خرید اینترنتی لباس استفاده کنند.»
۱۲)Wiivv
شرکت Wiivv با تولید کفی های منعطف که اطلاعات آن را از طریق گوشی های هوشمند مشتریان به عنوان یک اسکنر سه بعدی دریافت می کند، هر گونه کفش و پوشیدنی را برای افراد راحت و سالم می کند.
لویی ویکتور، از موسسان Wiivv می گوید: «این کفی ها کمک می کنند با پیشرفت شکل، عملکرد و انعطاف پای انسان با استفاده از ابزارهای پوشیدنی بیودینامیک و پرینت سه بعدی، انسان هایی قوی تر، شادتر و سالم تر داشته باشیم. روزی می رسد که Wiivv با فعال نگه داشتن مشتریان، ۱۰ سال به عمر آنها می افزاید.»
نقل از دنیای اقتصاد



نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.