روابط عمومی و اطلاع رسانی

 
روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، ضرورت است نه در لوکس، در خود مدیریت است نه در بیرون آن، پس حق داریم بگوئیم هر مدیریتی سزاوار روابط عمومی ای است توانا، به روز و آگاه...
 
بیش از ۱۰۰ سال است که از تشکیل نخستین واحد روابط عمومی در دنیا می گذرد. در طول این مدت روابط عمومی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته تحولات فراوان در وظایف و کارکردها پیدا کرده اند. یکی از علت های مهم تحول در وظایف و کارکردهای روابط عمومی ها احساس نیاز شرکت ها، سازمانها و کارخانه ها به واحدهای روابط عمومی است. واحدهایی که وظیفه مهمی در ارتقای جایگاه سازمانی در نزد افکار عمومی، مقبولیت عمومی دستگاه، همراهی کارکنان با برنامه های سازمان و زمینه سازی افزایش فروش کالاها و خدمات را برعهده دارند. در کشور ما نیز موضوع روابط عمومی اهمیت و جایگاه آن سال هاست که مورد توجه سیاستمداران، صاحب نظران و مدیران جامعه است. اما سرعت تحولات و تغییرات در این حوزه با سرعت شتاب آن در دنیای پیشرفته همخوانی مناسبی ندارد. آنچه که باعث "طلایی شدن" روابط عمومی در دنیای پیشرفته و سازمان های موفق می شود توجه ویژه و نگاه حرفه ای به این مقول می باشد. کانون آگهی و تبلیغات چراغ قرمز با هدف همراهی سازمان های دولتی، شرکت ها، کارخانه ها و صاحب نظران بسته ای نوآورانه را تهیه و ارائه نموده است. آرمان ما در حوزه روابط عمومی افزایش سرعت و کیفیت اطلاع رسانی و ارتقاء جایگاه مدیران روابط عمومی در جامعه می باشد. مدیران بزرگ برای تحقق اهدافشان به مشاورینی حرفه ای و نیروی انسانی توانمند نیاز دارند که آن را ما در کانون آگهی و تبلیغات چراغ قرمز فراهم نموده ایم. مشاوره:
  1. تدوین بسته تبلیغاتی جهت آماده نمودن اذهان عمومی و جلب همکاری و مشارکت مردم در اجرای طرح ها و برنامه های آن سازمان.
  2. همکاری در راستای سند کوتاه مدت و بلند مدت روابط عمومی سازمان شامل: نوآوری و خلاقیت، جذب امکانات، ارتباط و مشاوره با مدیریت، تقویت منابع انسانی، بودجه و اعتبارات، سازماندهی و تشکیلات و...
  3. تدوین‌ "تقویم‌ جامع‌ ارتباطات‌ سازمانی‌" جهت افزایش بهره وری
  4. تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ فرهنگی‌ - تبلیغی‌ در ساختمان ها و محوطه‌ها
روابط عمومی سنتی:
  1. مشارکت موثر در برگزاری گردهمایی ها، همایش ها، کارگاه ها و نشست های تخصصی و ادواری
  2. تهیه خبر، خبرنامه، گزارش، مصاحبه های تخصصی و بسته های خبری در راستای مأموریت های سازمان های دولتی
  3. همراهی مدیر ارشد سازمان و معاونین در بازدیدها ، مسافرت ها، جلسات ، کمیسیون ها و مراسم مختلف جهت مستندسازی
  4. برگزاری نشست های تخصصی و آموزشی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان در سطوح ملی، منطقه ای، استانی و شهرستانی
  5. انجام کلیه امور انتشاراتی از جمله کتاب، کتابچه، بروشور، نشریه، ویژه نامه، گزارش عملکرد، دفترچه راهنما و...
  6. برپائی نمایشگاه های کتاب ، پوستر، عکس و اسلاید به مناسبت های مرتبط با سازمان
  7. برنامه ریزی، طراحی و اجرای مراسم به مناسبتهای گوناگون فرهنگی ،اجتماعی ،مذهبی از جمله گرامیداشت هفته دولت ، روز کارمند ، دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، جشن بازنشستگان، جشن دانش آموزان ممتاز، جشن تکلیف و... با کیفیت و کمیت مناسب.
  8. انجام امور خطاطی ، نقاشی، تصویر سازی و طراحی کاریکاتور مرتبط با نیاز های سازمان
  9. انجام امور ترجمه ای موارد مرتبط با سازمان
  10. اجرای پروژه های سنجش افکار عمومی در چارچوب وظایف سازمان و ارائه نتایج حاصله به مسئولین ذیربط به منظور اتخاذ روشهای اجرائی مطلوب در تدوین طرحها و برنامه ها.
  11. تهیه هدایای تبلیغاتی خاص برای مخاطبان سازمان
  12. مشاوره و تهیه بسته های فرهنگی برای برنامه های مختلف سازمان
  13. تهیه و بسته بندی سوغات استان برای میهمانان کشوری
  14. طراحی و انجام برنامه های فرهنگی، تبلیغی و هنری.
  15. انتشار نشریه داخلی با هدف اطلاع‌ رسانی‌ در مورد عملکرد سازمان‌، معرفی‌ سازمان‌ به‌ کارکنان‌، پاسخ‌ به‌ پرسش‌ های‌ کارکنان‌ ،معرفی‌ کارکنان‌ نمونه‌ و خلاق‌ ، تقویت‌ انسجام‌ و ارتباطات‌ درون‌ سازمانی‌ ، ارتقای‌ آگاهی‌های‌ کارکنان‌ وحتی‌ آموزش‌ کارکنان‌ و...
روابط عمومی الکترونیک:
  1. طراحی و اجرای فرایند جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیت ها و اقدامات سازمان به منظور استفاده مدیران متبوع و اطلاع رسانی به مردم و رسانه ها
  2. فیلم برداری و عکاسی حرفه ای و تدوین و تهیه آلبوم جهت ارائه و بایگانی
  3. طراحی ، به روز رسانی و نوآوری در پایگاه اطلاع رسانی سازمان به منظور ایجاد هماهنگی وهم زمان سازی عملیات اطلاع رسانی
  4. راه اندازی سامانه بولتن ساز برای رصد و تهیه بولتن خبری جهت ارئه گزارش روزانه از تمامی سایت ها و خبرگزاری های داخلی
  5. تهیه و انتشار مجلات الکترونیکی درون و برون سازمانی در راستای اهداف کلان سازمان
  6. راه اندازی و مدیریت سامانه های پیامکی با اهداف اطلاع رسانی، آموزشی، خبری و ...
  7. طراحی موبایل کاتالوگ با توجه به نیازهای سازمانی
  8. راه اندازی ، تهیه و انتشار نشریه های ایمیلی در چهارچوب اهداف سازمان
  9. طراحی و انجام نظر سنجی‌های الکترونیکی مبتنی بر وب و تلفن همراه
  10. راه‌اندازی وبلاگ و پادکست سازمانی
  11. تبلیغات سایبری
  12. تهیه تیزرهای تبلیغاتی و کلیپ های گزارش عملکرد
  13. تهیه لوح های چند رسانه ای گزارش عملکرد
  14. تهیه بانک های اطلاعاتی حرفه ای جهت تسهیل در امور سازمانی
  15. اجرای سامانه‌های مدیریت ارتباط با مشتریان در روابط‌عمومی‌های بخشخصوصی و ارباب رجوعان سازمان های دولتی
  16. ارائه انوع ایزو جهت ارتقا سطح مدیریت در سازمان های دولتی و خصوصی.
  17. تهیه ی فیلم ها و انیمیشن ها داستانی با اهداف فرهنگی سازمان

بسته های پیشنهادی به روز رسانی وب سایت های شخصی و مجموعه های دولتی و خصوصی

پلان ۱ پلان ۲ پلان ۳ پلان ۴ پلان ویژه پلان نمایشگاهی
خبر تولیدی ۴ ۴ ۸ ۱۰ ۱۲ ۲۰
خبر از منابع دیگر ۴ ۸ ۱۲ ۱۶ ۲۰ ۵
مصاحبه ۱ ۱ ۲ ۴ ۵ ۱۰
گزارش ۰ ۱ ۱ ۲ ۳ ۷
عکاسی ۱ نوبت ۱ نوبت ۲ نوبت ۳ نوبت نا محدود ۷ نوبت
یادداشت ۰ ۱ ۱ ۱ ۲ ۱
پیام های کوتاه و مناسبتی ۱ ۲ ۲ ۲ ۳ ۲
طراحی بنر های مناسبتی ۱ ۲ ۳ ۴ نا محدود ۱
تبلیغ وب سایت در اینترنت - - - - - -
تبلیغ وب سایت در محیط های مختلف - - - - - -
جمع: ۳۵۰۰۰ ۷۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰ ۱۴۵۰۰۰ ۲۲۰۰۰۰ ۳۸۰۰۰۰

بسته های پیشنهادی به روز رسانی وب سایت های تجاری و شرکت ها

پلان ۱ پلان ۲ پلان ۳ پلان ۴
اخبار پوششی(معرفی محصولات و اخبار داخلی) ۴ ۴ ۶ ۱۰
خبر از منابع دیگر(محصولات مکمل و یامشابه در دنیا و ایران) ۴ ۶ ۱۰ ۱۶
مصاحبه و گفتگو ۱ ۱ ۲ ۴
مقالات و آموزش استفاده و نگهداری محصولات و کاربرد آن ۱ ۲ ۴ ۶
گزارش تولید ۰ ۱ ۱ ۲
عکاسی صنعتی ۱ نوبت ۱ نوبت ۲ نوبت ۳ نوبت
به روز رسانی قیمت فروش و نوع کالا ۱ ۱ ۲ ۴
ایجاد و مدیریت صفحه در شبکه های اجتماعی ۰ ۱ ۲ ۳
پیام های کوتاه و مناسبتی ۱ ۲ ۲ ۲
طراحی بنر های مناسبتی ۱ ۲ ۴ ۴
تبلیغ وب سایت در اینترنت - - - -
تبلیغ وب سایت در محیط های مختلف - - - -
جمع: ۶۵۰۰۰ ۱۱۵۰۰۰ ۱۹۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰
امروزه با رشد آگاهی عمومی مردم و افزایش مشارکت مردمی در بخش‏های مختلف و نیاز سازمان های دولتی، واحد های تجاری و مراکز اقتصادی به شناخت افکار عمومی، نمی‏توان افکار عمومی را نادیده گرفت. باید آن را به‎خوبی و به‎طور مستمر شناخت و درک درستی از منشا و ریشه‏های پیدایش آن در زمان‏ها و مکان‏های مختلف پیدا کرد و تا آنجا که ممکن است جریان آن را پیش‏بینی کرد. شناخت و درک درست افکار عمومی مستلزم پژوهش و مطالعه است. سنجش افکار عمومی می‏تواند تحلیل نسبتا دقیقی از توزیع عقاید مردم درباره موضوعات گوناگون مطرح در جامعه به دست دهد و شناخت، توصیف و تعیین عقاید و نگرش‏های موجود در جامعه را ممکن سازد.
چشم انداز:
- معتبرترین مرکز افکار سنجی استان
- برخورداری از اعضایی مجرب و پرسشگرانی کارآزموده
-تاثیرگذار در افکار عمومی جامعه و خودکفا دستاوردها و فعالیت‌های انجام شده:
  • اجرای نظر سنجی و ارزیابی کیفیت نمایشگاه کمیته امداد خراسان جنوبی با ۱۲۰ پرسشنامه
  • اجرای نظر سنجی و افکار سنجی آموزشی مجمع فعالان فرهنگی با ۱۰۰ پرسشنامه
توانمندیها:
  • انجام نظرسنجی در حوزه‎های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در سطح شهرستان بیرجند.
  • تعامل با سازمان‌های دولتی و خصوصی به‎منظور شناسایی موضوعات نظرسنجی درون‎سازمانی و برون‎سازمانی مورد نیاز آنها.
  • بهره بری از کارشناسان ارشد حوزه روانشناسی و علوم اجتماعی در تهیه و تحلیل پرسشنامه ها
مراحل انجام کار:
تدوین و طراحی سوالات پرسشنامه نظر سنجی بر اساس اهداف تعیین شده
سنجش روایی و پایایی سوالات طراحی شده (اعتبار پرسشنامه )
تعیین جامعه آماری (جامعه هدف )
تعیین حجم نمونه مورد بررسی از جامعه هدف
انجام عملیات میدانی و تکمیل پرسشنامه ها از نمونه های تعیین شده
استخراج و ذخیره سازی پرسشنامه های تکمیل شده
انجام محاسبات آماری و تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده
تدوین گزاش نهایی و نتایج پژوهش

عکس ها می مانند …

عکاسی یکی از تاثیر گذارترین عوامل در ایجاد جذابیت و یکی از عناصر بصری کلیدی برای تولید محتوای تبلیغاتی اثربخش است. آتلیه عکاسی کانون چراغ قرمز با بهره گیری از عکاسان حرفه ای و با تجربه و همچنین پیشرفته ترین تجهیزات عکاسی، جدید ترین و جذاب ترین آثار را ارائه می دهد.
برخی از خدمات این واحد عبارتند از :
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی Life Style
عکاسی صنعتی
ساخت و تولید لوکیشن برای عکاسی دکوراتیو