دیجیتال مارکتینگ

 

متفاوت بیندیش...

 
‌ تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ معنی‌ اطلاع‌رسانی، تبلیغات‌ و خریدوفروش‌ کالاها و خدمات‌ و حفظ‌ و برقراری‌ روابط‌ تجاری‌ ازطریق‌ سیستم‌های‌ مخابراتی‌ و ابزارهای‌ پردازش‌ داده‌ها است.
‌ویژگی‌ اصلی‌ همه‌ این‌ فعالیتها تسهیل‌ فرایندهای‌ تجاری، حذف‌ فرایندهای‌ غیرضروری‌ در انجام‌ امور بازرگانی‌ و کاهش‌ هزینه‌ها ازطریق‌ بهبود و افزایش‌ هماهنگی، کاهش‌ هزینه‌های‌ اداری‌ به‌ویژه‌ هزینه‌ مکاتبات‌ و کاغذبازی‌ و بهبود دسترسی‌ به‌ بازار و افزایش‌ تنوع‌ برای‌ مشتریان‌ به‌ معنای‌ عام‌ است.
‌مهمترین‌ ویژگی‌ تجارت‌ الکترونیک‌ از دیدگاه‌ بازاریابی، برقراری‌ ارتباط‌ سازمان‌ یا فرد با کل‌ مخاطبان‌ و سازگار ساختن‌ محصولات‌ و خدمات‌ با نیازهای‌ فرد - فرد آنهاست. برآیند این‌ عمل‌ رقابت‌ شدید، تنوع‌ عرضه‌کنندگان‌ و محصولات‌ و خدمات‌ آنها و درنتیجه‌ کاهش‌ هزینه‌ها و افزایش‌ رضایتمندی‌ مشتریان‌ است.
به بیان ساده، تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیتهای تجاری با استفاده از شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک، نوعی، تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها، با زحمت کمتر و مبادلات بانکی با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکتها برای ارتباط با یکدیگر،محدودیتهای فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می‌پذیرد.
ویژگی های کلی تجارت الکترونیکی
• جهانی نمودن تجارت
• برداشتن محدودیتهای زمانی و مکانی
• کاهش قیمت منابع جهت خرید
• افزایش درصد فروش
• دسترسی آسان به اطلاعات
• کاهش هزینه های معاملاتی
• کاهش هزینه های زمانی
مزایای تجارت الکترونیکی :
• تاخیر ناشی از تهیه مدارک را از بین می برد.
• امکان بروز اشتباه را کاهش می دهد.
• صرفه جوئی در زمان، نیروی انسانی و هزینه های اداری را به دنبال دارد.
• هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد.
• جریان گردش اطلاعات را روان می سازد.
• حجم زیاد استانداردهای تکراری را کاهش می دهد.

برخی خدمات واحد فناوری اطلاعات چراغ قرمز:
طراحی و پیاده سازی وب سایت
توسعه و بهبود وب سایت های موجود
بهینه سازی در موتورهای جستجو (SEO)
طراحی و پیاده سازی موبایل کاتالوگ و موبایل اپلیکیشن
طراحی، برنامه ریزی و اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ
طراحی چندرسانه ای (Multi Media)
دیجیتال مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ
Sms مارکتینگ
بازاریابی محتوا
طراحی باشگاه مشتریان
ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻤﻮدن سایت‌های برتر ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻫﺪف
خرید و فروش جایگاه تبلیغاتی در سایت های معتبر
یکی از مهمترین و نخستین گام های شما برای حضور در دنیای مجازی، راه اندازی یک وب سایت مناسب است.
امروزه داشتن وب سایت برای شرکتها، سازمان ها، موسسات و... دیگر یک نیاز نیست، بلکه ضرورت است. در عصر ارتباطات و اینترنت، صفحات وب از مهمترین ابزارهای ارتباطی انسان به شمار می آیند، امروزه مشتریان در مورد محصولات و خدمات مورد نظر خود ترجیح می دهند در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات مورد نظرشان را کسب کنند.
گستردگی و سرعت دسترسی به اطلاعات، هزینه مناسب در مقایسه با امکانات و خدماتی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد و همچنین قابلیت به روز رسانی، طراحی واکنش گرا ( ریسپانسیو ) و داینامیک بودن وب سایت از جمله مهمترین ویژگیهای یک وب سایت می باشد.
فعالیت ما در حیطه طراحی وب سایت شامل موارد زیر می باشد:
طراحی سایت شخصی:
هر شخص می تواند با توجه به حرفه و تخصص خود یک سایت شخصی داشته باشد. تا بدین وسیله خود را به دنیا معرفی کند و ارتباطات خود را وسعت بخشد.
امکانات عمومی یک وبسایت شخصی عبارتند از :
زندگی نامه، اطلاعاتی راجب تحصیلات و حرفه، اطلاعات تماس، پیغام روزانه، خاطرات روزانه، آلبوم عکس و کلیپ های شخصی، ارائه فایلهایی برای دانلود از قبیل: کتاب الکترونیکی، کلیپ، مقاله و ...
هزینه طراحی و پیاده سازی: ۲۵۰٫۰۰۰ تومان
آموزش: ۱ نفر رایگان
پشتیبانی: سه ماه اول رایگان
پشتیبانی سالیانه: ۷۰٫۰۰۰
طراحی سایت شرکتی:
طراحی سایت شرکت ها با توجه به نوع محصولات و خدمات آنها انجام می شود. در طراحی اینگونه سایت ها توجه به مباحث خرید و فروش و تکنیک معرفی کالا و خدمات و جذب مشتری و بهینه سازی سایت در اولویت قرار دارد. به طوریکه خدمات شرکت به صورت ملموس و شفاف به مخاطبان معرفی شود.
امکانات عمومی یک سایت شرکتی عبارت است از:
گالری تصاویر محصولات، اسلایدر، پشتیبانی آنلاین یاهو، نقشه سایت، نقشه گوگل، همکاری و استخدام، نظرات و پیشنهادات راجب سایت و شرکت
هزینه طراحی و پیاده سازی: ۶۰۰٫۰۰۰ تومان
آموزش: ۱ نفر رایگان
پشتیبانی: سه ماه اول رایگان
پشتیبانی سالیانه: ۲۰۰٫۰۰۰
طراحی سایت خبری:
طراحی سایت با هدف تأمین نیازهای خبری خبرگزاریها، آژانس های خبری، نشریات، روزنامه ها به صورت کاملا اختصاصی و شخصی سازی شده انجام می شود.
امکانات عمومی یک سایت خبری عبارت است از:
نمایش سر تیتر خبر، نمایش اخبار مهم، نظرسنجی برای اخبار، امکان ایجاد گروههای خبری مختلف، مدیریت فارسی و ساده، مدیریت لینک ها، مدیریت نطرات بازدیدکنندگان، تقویم، مطالب پربیننده...
هزینه طراحی و پیاده سازی: ۴۰۰٫۰۰۰ تومان
آموزش: ۱ نفر رایگان
پشتیبانی: سه ماه اول رایگان
پشتیبانی سالیانه: ۳۰۰٫۰۰۰
سایت اداری و سازمانی:
ادارات دولتی بر پایه ارائه خدمات سازمان یافته، تشکیل شده اند، لذا در طراحی سایت اداری باید به ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان و مخاطبان از طریق سایت توجه خاصی داشت. طراحی و بهینه سازی سایت ادارات باید به گونه ای باشد که علاوه بر اطلاع رسانی مطلوب، بتواند به بهترین نحو از طریق فرم های الکترونیکی، ارتباط بین مخاطبان و این ادارات را تسهیل نماید.
امکانات عمومی یک سایت اداری عبارت است از:
مدیریت کاربران، فرم های مختلف، نظرات و پیشنهادات، چارت سازمانی، نقشه گوگل، پیوندها، طرح ها و پروژه ها، پیغام روزانه، تقویم، وضعیت آب و هوا، نقشه سایت ...
هزینه طراحی و پیاده سازی: ۷۰۰٫۰۰۰ تومان
آموزش: ۱ نفر رایگان
پشتیبانی: سه ماه اول رایگان
پشتیبانی سالیانه: ۳۵۰٫۰۰۰
طراحی سایت فروشگاهی:
در عصر ارتباطات و رشد روز افزون کاربران استفاده کننده از اینترنت و همچنین تمایل کاربران برای خرید و استفاده از خدمات بصورت آنلاین و از طریق وب سایت و حذف زمان و مکان در این روش، هر شخص یا گروه تجاری در هر نوع فعالیت را مستلزم داشتن یک وب سایت می کند. در این زمینه طراحی سایتی حرفه ای تجارت الکترونیک شما را تضمین می کند.
امکانات عمومی یک سایت فروشگاهی:
فروشگاه ، پرداخت آنلاین، عضویت بازدیدکنندگان، بنر تبلیغاتی، اسلایدر
هزینه طراحی و پیاده سازی: ۹۰۰٫۰۰۰ تومان
آموزش: ۱ نفر رایگان
پشتیبانی: سه ماه اول رایگان
پشتیبانی سالیانه: ۳۵۰٫۰۰۰
مالتی مدیا نوعی نرم افزار چند رسانه ای است که قابلیت بسیاری در زمینه نمایش اطلاعات داراست بطوریکه امروزه کمک مناسبی برای بسیاری از فعالیت ها از جمله تبلیغات آموزش، اطلاع رسانی و … می باشد.
معرفی برخی قابلیتهای سیدیهای مالتیمدیا
  • جذابیت بالا: با استفاده از المـان های متحرک مختلف داخل صفحه و موزیک جذابیت نمایش اطلاعات برای بیننـده بالا می رود.
  • متحرک سازی: با استفاده از این تکنولوژی نام، آرم، شعارها و اهداف شرکت اثر گذاری بسیـار شـدیـد بـر روی بیننده خواهد داشت.
  • عدم محدودیت در ارائه اطلاعات: از آنجاییکه سی دی ها حجم بسیار بالایی را دارا مـی بـاشنـد لـذا محـدودیتـی در ارائه اطلاعات مانند اطلاعات کامل محصـولات، خدمات ارائه شده، معرفی شرکت و گالـری تصـاویـر از پــروژه هـای انجام شده وجود ندارد.
  • کاتالوگ الکترونیکی: قرار دادن تمامی اطلاعات شرکت در یک CD بصورت کاتالوگ الکترونیکی
  • هزینه مناسب : با توجه به هزینـه هـای بسیــار بـالای کـاتـالـوگ هـای سنتـی، سی دی های مالتی مدیا نسبتـاً هـزینـه مناسب تری را دارا می باشد.
  • سـایر موارد استفــاده: عـلاوه بر اینکه این CD قابلیـت ارائه اطـلاعـات شـرکـت هـا را دارا مـی بـاشنـد، میتــوان بـرای معرفی خط تولید، معرفی قابلیت های سازمان ، تبلیغات خاص و…. نیز استفاده نمود.
با توجه به چندرسانه ای بودن بهترین تاثیـر را در نظـر بـازدیدکننـدگـان دارد. سـی دی هـای مـالتـی مـدیـا از هـر کتابچه، بروشور و یا کـاتولوگ چاپی جذابتر بوده و به علاوه هزینه کمتری را در پی دارد.
سی دی های مــالتی مدیـا فقط یکبـار طراحی و تولید شده و با هزینه اندکی قابل تغییر است، در حالی که تغییر نسخه چاپی مـراحـل متـعـدد و پر هزینه ای را در بر داشته و اکثرا موجب طراحی مجددا محصــولات می گردد.
یکی از اشکال بازاریابی الکترونیکی بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ است . ارسال یک ایمیل به چندین میلیون نفر در سرتاسر کشوری جهت معرفی محصولات و یا خدمات شرکت و یا معرفی وب سابت خود وتشویق مشتری جهت بازدید از آن مانند ارسال یک نامه فروش ، یک روزنامه ، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال قسمتی از بازاریابی با ایمیل می باشد ، ارتباط با مشتری از طریق ایمیل یکی از روشهای معرفی محصول و یا خدمات به مردم است .
بازاریابی با ایمیل یک ابزار فروش کارآمد
در این روش بازاریابی الکترونیکی فروشنده به جای اینکه منتظر بماند تا مشتری محصول و خدمات شرکت را به صورت آنلاین جستجو نماید یک پیغام معرفی خدمات را برای آنها ارسال میکند در واقع خود زمان و محتوای پیغام را تعیین میکند . همچنین ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing) است و درنتیجه سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش را افزایش میدهد. . به عنوان مثال می توانید در یک فاصله زمانی کم با ارسال یک ایمیل ، ایمیل ارسال شده را بعد پیگیری کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.
معرفی محصولات وخدمات به تنهایی با ارسال یک ایمیل به میلیونها نفر در سطح کشور روشی هدفمند و از لحاظ اقتصادی مناسب ترین روش تبلیغات در سطح شبکه جهانی اینترنت است . همچنین می‌توان با توجه به نوع محصولات و یا خدمات ، گروهی ازکاربران را جهت معرفی محصول انتخاب کرد .
مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی
  • سرعت ، تبلیغات آنلاین سریع بدست هدف مورد نظر می رسد
  • اطمینان ، تبلیغات آنلاین کاملاً تحت کنترل بوده و می‌توان از رسیدن تبلیغ بدست هدف مطمئن بود ولی در روش سنتی ارسال تبلیغات همواره با شک و تردید همراه خواهد بود .
  • کارائی بالاتر ، تبلیغات و بازاریابی الکترونیکی به دلیل جذابیت و تازگی نسبت به نوع سنتی آن مانند پست مستقیم و یا تبلیغات عمومی در روزنامه و یا مجله بیشتر سبب جذب بیشتر مشتری می ‌شود .
  • ارتباط دو طرفه ، در تبلیغات آنلاین یک تعامل دو طرفه میان تولید کننده و مشتری وجو دارد .
  • ارزانتر بودن ، این نوع تبلیغات با کمک تکنولوژی نیازی به استفاده از مواد فیزیکی مانند کاغذ و جوهر و سیستمهای حمل و نقل مانند پست ندارد بنابراین ارزانتر و به صرفه تر از تبلیغات سنتی است .
  • گروه مخاطبان ، گروه مخاطبان در این نوع تبلیغ همواره از طبقه متوسط و مرفه جامعه از جمله قشر تحصیل کرده و گروه مدیران و راهبران با قدرت خرید بالاتر می باشند .
از دیگر مزایای بازاریابی با ایمیل می‌توان به این موارد اشاره کرد : طراحی ایمیل با طرحی زیبا متناسب با محصول و سلیقه شما با زمینه رنگی گرافیک مناسب و قیمت فوق العاده پایین نسبت به دیگر روشهای تبلیغات این امکان را به شما می‌دهد تا تعداد افرادی را که ایمیل دریافتی را باز کرده اند و خوانده اند را مشاهده نمایید و در صورت داشتن سایت اینترنتی و معرفی آن در ایمیل آمار تعداد کسانی که از طریق ایمیل به سایت اینترنتی شما مراجعه کرده اند را داشته باشید.
بدون شک بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان یک کسب و کار است. اما همچون هر روش تبلیغاتی دیگری، پیامک نیز بدون اشکال نیست و معایب خاص خود را دارد. و البته این موضوع اهمیت بسیاری دارد که قبل از اینکه تبلیغات پیامکی خود را شروع کنیم، مزایا و معایب استفاده از پیامک به عنوان یک روش بازاریابی را درک کنیم تا بتوانیم از آن به درستی استفاده نماییم.

مزایای تبلیغات پیامکی

  • مطمئن هستید که پیامک تبلیغاتی شما خوانده می‌شود.
تلفن همراه برای افراد یک وسیله بسیار شخصی قلمداد می‌شود و آنها به طور مرتب گوشی خود را چک می‌کنند. بنابراین به احتمال بسیار زیاد پیامک شما ظرف مدت کوتاهی خوانده می‌شود. در واقع آمار جهانی نشان می‌دهد که بیش از ۹۵% پیامک‌ها توسط دریافت‌کنندگان باز می‌شوند. بنابراین با استفاده از پیامک انبوه شما مطمئن خواهید بود که پیغام شما توسط مشتری دریافت و خوانده شده است.
  • شما می‌توانید پیام خود را در لحظه به مشتری برسانید.
از آنجایی که پیامک در لحظه ارسال و دریافت می‌گردد، شما می‌توانید اخبار و پیشنهادات فوری خود را از طریق آن برای مشتریان ارسال کنید. آمار نشان می‌دهد که اکثریت پیامک‌ها ظرف چند دقیقه بعد از دریافت توسط مخاطب باز می‌شوند و این یعنی پیامک بهترین وسیله برای انتقال پیغام‌ها در لحظه است.
  • مشتریان واکنش بهتری نسبت به پیامک نشان می‌دهند.
پیامک یک ابزار خوب برای ارتباط و ترغیب مشتری است. این موضوع را به یاد داشته باشید که هنوز جمعیت بسیار زیادی هستند که از اینترنت استفاده نمی‌کنند. اما همه تلفن همراه دارند و آنقدر هم سرشان شلوغ نیست که نتوانند به یک پیامک ساده پاسخ دهند. شما می‌توانید در پیامک خود از مشتری چیزهای مختلفی بخواهید و مطمئن باشید که این پیامک شما بازخورد خوبی خواهد داشت.
  • ارسال پیامک کار بسیار، بسیار ساده‌ای محسوب می‌شود.
شما وارد حساب کاربری خود می‌شوید، پیامک خود را می‌نویسید، شماره‌های دریافت‌کنندۀ پیامک خود را انتخاب می‌کنید و با کلیک بروی یک دکمه، پیامک شما برای هزاران نفر ارسال خواهد شد. در واقع پیامک یکی از ساده‌ترین روش‌های تبلیغاتی است و شما استفاده از سامانۀ ارسال پیامک را به راحتی فرا خواهید گرفت.